''Det finns saker som vissa människor kan tycka är en värdslig sak, men som för andra kan betyda hela världen''

Mamma och hennes sambo Sigge står i köket och lagar mat, jag sitter på en av barstolarna bredvid och kollar med två lyckliga ögon på Viking chipsen som Sigge köpte hem idag. Mamma frågade honom om varför han köpte hem det och då avbröt jag - ja och sigge kör på vår egna diet, ''man lever bara en gång''. Då sa mamma - men linda, att du äter skiten köper jag men att Sigge, en man på femtio år trycker i sig massa onödigheter ökar bara risken för hjärtproblem och allt vad det nu är. Jag sa lite ironiskt men Sigge har levt sitt nu... de tog inte lång tid innan mamma sa - nej du, Sigge ska leva nåra år till. Jaja, de har du rätt i säger jag och fortsätter att prata. - Tänk när vi flyttar hemmifrån, den friheten har han inte känt förut så de förståss. Måste hinna leva livet innan. Då avslutade Sigge med - men linda? vad menas egentligen med att leva livet? .....

Där fick jag mig en ordentlig tankeställare. För det har jag faktiskt aldrig tänkt på förut. Vissa känner att de gjort sitt och lev sitt liv efter att ha gjort saker de alltid drömt om, andra bildar familj och lever för det medan de finns människor som väljer att leva i sin ensamhet för att de trivs bäst så. Vi är skapade för att kunna känna och välja själva, vi är helt enkelt fria att göra vad vi vill med våra liv så länge vi inte skadar oss själva på något sätt. Men att vara ensam hela livet, isolerat utan något socialt umgänge är inte det att medvetet göra sig själv illa psykiskt? Alla människor ser olika på saker och ting. Det skiljer sig mycket i från religioner och kulturer. Men också hur man blivit behandlad som liten till stor påverkar mycket. Finns massor med anledningar och tror alla har sin egen att ''skylla'' på.

Jag har så mycket att leva för och massor med underbara människor i mitt liv att se upp till. Min familj är hela min värld, mina vänner är en mycket stor del av mitt liv och de kommer alltid att vara prio ett för mig. Jag älskar att mitt liv ser ut som det gör. Hade inte önskat att det såg bättre ut eller på något annorlunda vis. För om jag inte hade gått igenom de som jag har gjort, så hade jag inte kunat vara stolt över mig själv för de som jag genomskådat och därmed kanske inte varit den jag är idag. Mitt liv som Linda Christensen, handlar för mig om kärleken till och ifrån andra människor, familj och vänner. Det är det jag lever för och kommer alltid att göra.



jag tyckte att de här bilden passade bra till mitt inlägg. bästa vän Lisa. Ren kärlek och lycka ♥


Kommentarer
Postat av: Victoria

Riktigt bra/fint skrivet min prinsessa <3

2010-11-19 @ 09:15:27
Postat av: linda

sv. oh tack min ängel, vad glad jag blir!

2010-11-27 @ 09:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0