mina åsiker

Bara för att jag är så frustrerad och ledsen just nu så tänker jag försöka att få ner några meningar om vad jag tycker om orättvisorna mellan män och kvinnor. Att många män där ute i världen tror att det har all rätt att tilltala kvinnor på ett fruktansvärt nedvärderande sätt och sedan gå och gömma sig. ”När en man säger sin mening är han en man, men när en kvinna säger sin mening är hon en satmara” det är nog den ärligaste meningen jag vet. Nu ska jag inte dra alla män över en kant men det är riktigt svårt att inte tycka illa om sådant när ens egen mamma blir uppkallad till möte i sista sekund och när hon kommer dit sitter det fyra tjocka gubbar runt bordet med en varsin bläckpenna i handen som de rullar mellan fingrarna för att visa deras så kallade ”mäktighet”. Från och med den sekunden till den sekunden som mötet avslutades har det hunnit bajsa 10 kg skit på bordet som de sedan suttit att mata henne med under de minuterna. De har inte kommit överens om någonting förutom att de tydligen fått ett klartecken ifrån ingenstans att de har rätt att sno min mammas spelar och köra upp de till D3 för att få en bra grupp. Och då kan man fråga sig, en bra grupp? Varför inte bara plocka in min farmor? Hon kan fanimej få er att slicka upp syltburkarna tillsammans. Då kan människorna hålla sig borta ifrån hennes spelare och låta henne fortsätta med sitt seriösa och duktiga lag. Precis som hon har gjort i många år nu tillsammans med sin kärlek till innebandyn.



tack för mig!


Kommentarer
Postat av: Lisa

SÅ JÄVLA RÄTT SKRIVET LINDA. din mamma är för stark, bra och go - för att bli nedtryckt av dessa gubbar på det sättet.

2010-02-08 @ 16:42:45
URL: http://karlssonelisa.blogg.se/
Postat av: Mamma

Nu kanske det inte riktigt var så det gick till, men tack för ditt stöd.. du är den bästa dotter man kan tänka sig.. tusen kramar från mig

2010-02-09 @ 12:27:29
Postat av: Anonym

mamma det var visst så det gick till, sluta ljug!

2010-02-09 @ 15:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0