IK TUN

Under helgen skrev jag och Victoria på i IK Tun och det känns otroligt bra. Speciellt när man blir så varmt välkommen av både tjejerna och tränarna. Igår skrevs det om oss på Ik tuns hemsida, det är Björn Carsson som tagit sin tid till detta. Väldigt, väldigt kul och framför allt väldigt rörande.

Victoria Asplund 17 år från Hargs BK
Vicke är en spelare som jag vet fler lag gärna sett i sitt lag. Jag har haft förmånen att haft henne under "mina vingar" i HBK och sett henne ösa in mål och slå den ena "mackan" efter den andra. Victoria är en spelare som lika gärna skjuter/passar med vänster som med höger, eller tvåfotad som man säger. Hon har en bländande teknik och kommer säkert snurra upp flertal spelare in i skogen på IP detta år. Victoria har genom sitt härliga tillslag förmågan att snabbt se till att förflytta spelet från den ena sidan till den andra. Får Vicke välja själv så spelar hon nog helst forward men jag ser henne även som en utmärkt yttermittfältare. Kan också nämna att Vicke under sin tid i HBK (2002-2009) gjorde hela 269 mål och att hon till och från figurerat i distriktslaget för F93.

Linda Christensen 17 år från Hargs BK
Linda eller ska vi kalla henne "Duracell-kaninen", är en spelare som skördat framgångar i både HBK o IFK´s flicklag. Även hon har en härlig teknik och har förmågan att i stort sett alltid tråckla sig ur knepiga situationer med hjälp av en klack eller annat oväntat. Med "Duracell-kaninen" menar jag att Linda har en otrolig arbetskapacitet. Tar hon aldrig slut människan, kunde man undra vid sidan av plan.... Hon kommer säkert köra slut på många motståndare från sin mittfältsposition. Linda har hunnit kört ett flertal träningar med oss och visat en härlig inställning och ett jäkla go.....

Tack för det Bjöne :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0