mitt liv

Jag har inte alltid haft det så lätt, flyttade fram och tillbaka men kände mig aldrig hemma någonstans och livet för mig var just då helt enkelt ”ett rent helvete”. Visst var jag liten, jag var ett vilset barn utan talan som varje dag fick torka mina egna tårar. Som människa och som det är lika för alla människor så sitter sådana saker kvar någonstans i hjärtat och självklart så kommer det alltid att finnas där inne. Även om det fattas viktiga kanter i mitt liv så måste man glädjas för det man har. Jag skulle göra allt i världen för att t.ex. Få uppleva hur det är att ha en riktig pappa som ställer upp för mig, hjälper mig med studierna, väcker mig på morgorna, ser på när jag spelar fotboll och framför allt accepterar mig för den Linda som jag är. Men jag glädjs över att jag vet att han alltid finns där bakom allt och han är trots allt min pappa och jag älskar honom.

Men
det underliga är att mitt mindre bra förflutna är någonting som dels har gjort mig till den jag är idag och det är jag glad över. Jag menar utan alla motgångar och tvister i livet, vad vore livet då? Om allt skulle vara färgglatt och lyckligt hur skulle man då lära sig av sina misstag eller veta vad ordet känslor egentligen innebär?

Min mamma
, hon är den snällaste och finaste människan på hela jorden. Hon är färgklicken i mitt liv och det är för henne som jag orkar. Hon ser för det mesta allt i en positiv synvinkel, hon gör det glatt för oss alla om vi bara ger henne en chans. Hon är aktiv likasom resten av familjen, hon älskar att stoja, hoppa omkring och enbart vara sig själv och det är nog de bästa hos henne även fast det kan vara lite pinligt emellanåt! Hehe.

Sen har jag två syskon, en på 14 år och en på 19 år och jag säger bara… jag är så lyckligt lottad. Dem är fantastiskt snälla båda två. Vi ställer upp för varandra i alla lägen, lyssnar och ger råd vilken tid på dygnet som helst. Nu låter det nästan som att vi är värsta ”team Girls” och visst är det så. Alla syskon bråkar ju, det är en självklarhet och vid dem tillfällena har jag både gjort och tänkt dumma saker. Har ni någon gång jävlats med att skvallrat till mamma om att systern tog den sista chokladen i kylen, öppnat toalettdörren med en kökskniv när ni är fullt medvetna om att det är eran syster som sitter där inne och gör sina behov eller har det till och med slagit er att ni vill ”knycka – syrrans – jeans - och - klippa – hål – i – stjärten – på – dem”. Det är det mest typiska hos oss syskonen Christensen.

Mina allra bästa vänner är Victoria Asplund och Lisa Karlsson. Jag har känt Victoria sen jag kröp på alla fyra och Lisa började jag umgås med som mest någonstans i mitten av 8: an om jag minns rätt. Båda är helt obeskrivliga, dem är så bra på så många olika sätt och vis. Jag skulle aldrig kunna tänka mig ett normalt liv utan dem två tjejerna. Inte för att vi är sådär speciellt normala utöver det men det är mer som en vana nu och det är lika kul varje gång Victoria tar fram sina grimaser och när Lisa asflabbar tills hon får astma anfall.

Jag har en pojkvän också,
sedan lite mer än ett år tillbaka och från första dagen så minns jag allt som om det vore igår. Vi har det super bra, är aktiva och älskar att skämma ut varandra. Vi är rätt lika med, tänker ofta på samma sätt och kan ibland bete oss som om vi började i första klass igår. Fast det är bara kul. Jag ser ingenting  utan honom vid min sida, han är värd allt för mig och kommer alltid att betyda lika mycket. Omar Tapia, bara min.

mina starkaste intressen är, Att hänga med polarna, träffa min pojkvän och fotboll såklart. Att åka i väg, utforska och se är också ett stark intresse.


Linda christensen.


Kommentarer
Postat av: Tiina Marianne Overgaard Christensen

Linda Felicia Overgaard Christensen,

Ett grymt fint namn,som passar perfekt till en grymt fin Syster

du var där när jag föddes, du var där när jag lärde mig krypa och gå, och du var en av dom som lärde mig prata. du gillade verkligen att få en lillasyster du bytte blöjor matade mig och lekte med mig varje dag. o vi gjorde mycket tillsammans och jag såg verkligen upp till dig, men vi kunde gjort mer, men en dag flyttade du bara jag var liten förstod inte allt men jag minns hur svårt det var att förlora min syster.

men trotts länderna kilometrarna och timmarna vi hade imellan oss, så ringde vi varje dag och jag visste att du var min syster fortfarande och att du skulle finnas där för mig.

du flyttade hit och dit och det var inte bara jobbigt för dig utan för resten av familjen. men efter kanske 2år kom du hem igen, och redan första dan bråkade vi. men efter en lång tid så hade vi riktigt kul. vi var varje dag och jag hade svårt att släppa dig då du skulle vara med dina vänner gå på discon eller bara ville vara ensam.

kanske var jag rädd att förlora dig igen ?

du hjälpte mig att gå igenom tånåren , visade mig dom rätta vägarna och hjälpa mig ut ur skiten , du sa vad som var rätt och fel och du skyddade mig mot allt ont. inget fick hända mig, för rörde någon mig var du där.

för en stund uppskattade jag det och minsta lilla tog jag in dig, men jag förstår nu. att ränsa upp min skit är mitt jobb inte ditt. du ska bara vara där som ett stöd och stötta mig.

men det är tack vare dig linda som jag inte står i rökrutan, eller umgås med snattare. det är tack vare dig som jag idag vet när man ska säga ifrån, och det är tack vare dig som jag ser livet som något bra.

du har gjort något stort Linda och du ska va stolt, inte bara att du har varit min syster utan du har gjort mer en vad en syster egentligen ska.

du är min syster och det är jag glad för.

även om jag är en pest ibland och gör dig arg och sårar dig, så älskar jag dig fullt med hela mitt hjärta. och jag ska finnas där för dig enda till graven.<3

när du inte orkar, så ska jag leva för 2.



Du är min syster, och min inbygda bästis

2009-09-13 @ 11:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0