gårdagens inlägg

Jag kan inte säga att ja haft fullt upp, för det har verkligen inte, utan helt tvärtom. Jag har inte gjort någonting som är sådär super intressant. Så därför har jag struntat i att blogga. Idag har det inte hellre hänt något speciellt, skolan lika boring som alltid, kylig cykeltur hem från skolan och pluggat tills nu. Så borde kanske inte blogga eftersom jag inte har något vettigt att skriva men använder ett av mina ”andningsrum” till något seriöst och skriver därför lite om…


mina åsikter kring mobbing och en sann tragisk händelse som alltid kommer att vara en fullt seriös punkt i mitt liv. Det finns flera sorters mobbning som ni säkert vet och den fulaste enligt mig är ”alla mot en”. Jag känner många som varit i den situationen och en av alla var av samma kött och blod. Jag såg hur den tjejen trycktes ner varje dag, hon hörde oljud ifrån alla håll och lät sig själv plågas för att dem själva inte mådde bra. Med tiden så insåg jag att ja inte var till stor hjälp, tjejen som var den utsatta var tvungen att stå emot själv för en gång skull och med det lilla hon hade visa sig så stark som möjligt. Visst gav det resultat, dem tröttnade på att inte se henne försvagas. Men innerst inne hade hon blivit ett enda stor hål, med varken energi eller styrka kvar. Nytt färskt skulle det istället bli, andra oskyldiga och spännande människor att ge sig på. Jag förstår verkligen inte vad sådana otroligt fula käftar vill komma fram till. Hur kul kan det vara på en skala?


Jag har en gång varit den där tjejen som var duktig på att ljuga och kunde skapa problem för mig själv. Men jag har aldrig varit mobbare. Jag drogs helt enkelt inte till sådana människor som lätt fångar till sig oskyldiga människor som sedan förvandlar den till något enormt på bara några få nätter. Det är jag tacksam över, för man blir så lätt påverkad av deras skit och som sen är lika lätt att föra vidare av någon slags onödig andledning. När jag gick i högstadiet så var jag med i Friends gruppen, som man blev utvald klassvis. Där pratade vi mycket om mobbing och framförallt så tog vi upp viktiga saker som vi lagt märke till under skoltiden. Om vi visste om mobbing på våran skola så skulle de genast fram. Alltid ha ett extra öga öppet för alla.


Jag läste på en sida på Internet för inte så länge sedan, på en sida som jag klickade bara klickade upp av en ren slump. Det stod en massa berörliga händelser om mobbning. Hittade även vuxen mobbning som blir allt mer vanligare. Där satt jag hela dagen, kunde inte slita mig därifrån trots att jag helst ville. Jag var helt knäckt efter det och ville direkt medverka. Det vill jag fortfarande. Det tänker jag göra någon dag. Gör det ni också.


Kommentarer
Postat av: Anonym

seriöst Linda, du är en riktigt BRA person, helt ärligt. TILLOCHMED när du givk på nico så brukade du prata och hälsa till såna som ej hade många kompisar och var lite sådär smått "utanför". Riktigr bra gjort av dig, och du är som sagt väldigt trevlig-TA åt dig!

2009-11-12 @ 17:21:53
Postat av: Anonym

sv.tack så mycket, nu gjorde du mig riktigt glad :)

2009-11-12 @ 19:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0